Tilbage
Land
Tilbage
Mine køretøjer
-
Reservedele til din bil

-
Information
Sådan opdages fejl på en blæser sensor
Under kørslen skal du holde øje med motorens temperaturindikator på instrumentbrættet. Hvis indikatornålen har en tendens til at komme op i den røde zone, skal du kontrollere driften af kølesystem blæseren. Årsagen til overophedning kan ligge i sensoren, der er ansvarlig for at aktivere blæseren, en beskadiget termostat, en fejl i selve blæseren eller en luftblokering dannet i systemet.
For at kontrollere blæserens aktiveringssensor, kan et infrarødt termometer anvendes. Brug den til at måle kølertemperaturen. Hvis den overstiger 90-95 ° C, og blæseren ikke er aktiveret, er sensoren sandsynligvis defekt.
Den mest nøjagtige måde at finde årsagen til overophedning af motoren er imidlertid et besøg på et værksted.
Du kan spore, at køler aktiveringssensoren skal undersøges ved følgende symptomer:
Årsagerne til fejl på blæser sensor
Blæser sensoren er en meget vigtig del. Hvis funktionsfejl ved den ikke registreres i tide, vil motoren overophedes, og i sidste ende kan det være nødvendigt med et eftersyn, eller endda en udskiftning. Derfor skal du holde øje med køleanlæggets tilstand. Tit er årsagen til sensorfejl enden på dens levetid.
Driftsbetingelserne påvirker også delens levetid. Hvis køretøjet længe har været brugt ved temperaturer over 30 C°, og blæseren var tændt det meste af tiden, kan dette føre til fremskyndet slitage på sensoren.
Desuden kan årsagen til fejl på delen være dårlig kvalitet. Der er mange kopiprodukter på markedet, som desværre ikke holder længe.
Reparation og udskiftning af blæser sensoren
Da blæser sensoren er en samlet enhed, er det ikke muligt at reparere den. Hvis delen er defekt, skal den udskiftes. Udskiftning kan udføres uden hjælp: Det er en nem og hurtig procedure. Gør følgende: